winterbanden in Duitsland

Wat heb je en/of wat wil/ga je doen aan je exterieur
Plaats reactie
jack
Berichten: 664
Lid geworden op: 28-08-2016 15:36

winterbanden in Duitsland

Bericht door jack » 15-12-2017 14:15

vorige week een beetje overvallen door de winterse buien.
ik reed natuurlijk nog op mijn mooie retro uitziende velgen met mooie Chrysler wieldoppen rond.
maar aangezien ik naar mijn werk in altijd binnen door rijd en dus door Duitsland heb ik toch maar eens opgezocht wat de eisen zijn als je in Duitsland rijd in winterse omstandigheden.
Nou, dus niet veel keus.
komt er in het kort op neer : altijd aan passen aan de weersomstandigheden, anders ben je de sjaak.
dus mooi weer in de winter en geen sneeuw mag je dus met zomer banden rijden.
rijd je op zomerbanden en gaat dan sneeuwen mag je niet verder rijden en ter plaatse winterbanden opleggen.anders voldoet je auto op dat moment niet aan de wettelijke vereisten.Ook kan je verzekering dan bij een ongeluk heel moeilijk gaan doen, en in zeer ernstige gevallen niet tot uitkering overgaan.
ook als het ter plaatse onder de 7 graden is : winterbanden
In Duitsland kan je dus al een flinke boete krijgen of zelfs aan de kant worden gezet omdat de auto op dat moment niet aan de wettelijke eisen voldoet.
ook geld er nog een bepaalde tijd die is vastgelegd in de wet van wanneer tot wanneer je winterbanden onder moet hebben.
ook de eisen aan winterbanden , dus niet MS banden (mud en snow) , geen vier seizoenen banden ,maar de banden met de vlokjes..
Dus met andere woorden : geen winterbanden: altijd de klos.
Heb dus ook in winterse omstandigheden mijn velgen met winterbanden onder gelegd.(het sneeuwde de hele dag maar door) Ik heb er Vredestein Snowtrac op liggen met inderdaad de vlokjes als aanduiding goedgekeurd als winterband.
ik vind het de ideale pt winterband zacht,soepel en optimale grip
groeten jack .

(ps : waarschuwing voor pt cruisers in/door Duitsland)
een dag niet gecruisd,is een dag niet geleefd

Plaats reactie