CHIP TUNING kastje groeps buy.. zin of onzin???

Archief onderwerpen niet meer actueel.
Plaats reactie
Roediman
Moderator
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10-03-2014 18:15

CHIP TUNING kastje groeps buy.. zin of onzin???

Bericht door Roediman » 15-03-2015 12:38

Gelukkig is iedereen heel lovend over het kastje, dan moet het wel werken. Toch heb ik grote vraagtekens erbij. Ik denk ook dat we dit soort dingen ook moeten onderzoeken en niet klakkeloos af moeten gaan wat de maker ons verteld. Mijn argwaan is gewekt door 2 dingen

A: dat het kastje niet open ging na verwijderen van de schroeven en wellicht dicht geplakt zit en het dus niet de bedoeling is dat we weten wat er inzit..

B, dat uit dit specifieke kastje maar 3 draden komen. 1 aarde draad en twee aansluitingen.

Wat ik van de TPS sensor bergrijp is dat deze een signaal tussen de 0 en 5 volt naar de ECU stuurt. er gaat dus 5 volt naar de sensor en een stroompje van 0 tot 5 vols vanaf de sensor..klinkt logish toch?

De sensor reageert op de gasklep en aan de hand van de stand van de gasklep varieert het uitgaande stroompje.. Nog steeds logisch toch..

nu zit ons geheime kastje tussen een van de draden van de sensor (de rode) Als dit de uitgaande lijn is dan krijgt het kastje dus iets tussen de 0 en 5 volt toegediend.. dat zou raar zijn want in het kastje zit een proccesor volgens de maker.. En ik weet uit ervaring dat een processor stroom nodig heeft om te werken en op een stroom die steeds wisseld tussen de 0 en 5 volt gaat dat echt niet..!!!

Oke dan zit het geheime kastjes dus tussen de aanvoer dus op de 5 volt, probleem is dan wel dat het kastje niet weet wat de stand van de gasklep is?? Hoe kan het kastje dan zijn werk doen?


Is er iemand die een schema bij de hand heeft en kan kijken wat de rode draad is die naar de sensor gaat? Dus waar komt hij vandaan? en wat staat daar op.. Ik heb hier geen schema liggen helaas..

mocht ik daar geen zinnige verklaring op komen dan gaat het kastje bij mij toch open! desnoods met een zaag..



Graag jullie commentaar...
Robinson cruise away...

Case
Berichten: 1353
Lid geworden op: 10-03-2014 19:07

Bericht door Case » 15-03-2015 12:48

ruud ik begrijp je argwaan maar de kastjes werken toch?
of denk jij dat er meer uit te halen is?
Afbeelding
METAL RED inferno cruiser

Roediman
Moderator
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10-03-2014 18:15

Bericht door Roediman » 15-03-2015 12:55

Ik weet het niet Case, ik ben in verwarring gebracht door de drie draden.
Ik snap de werking niet, ik probeer het te doorgronden. Zou het niet gewoon kunnen dat het toch tussen de oren zit? en we een fop kastje hebben in gebouwd? :shock: Ik kan dat bijna niet geloven.. maar we zullen de eerste niet zijn die er met open ogen ingaan..
Robinson cruise away...

Roediman
Moderator
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10-03-2014 18:15

Bericht door Roediman » 15-03-2015 13:06

dit is de tekst van de verkoper.. de rode tekst baart mij enigzins zorgen..
dat is nl ook waar als het kastje leeg is!!



Door uw auto te chiptunen krijgt u betere rijprestaties, meer vermogen, soepeler
draaiende motor en meer trekkracht.
Uw auto zal na de tuning bij het accelereren vlotter aanvoelen.
Daarbij is er een mogelijkheid om uw auto d.m.v. de software een aanzienlijk zuiniger te maken.
Het koppelgebied (trekkracht) zal eerder beschikbaar zijn waardoor het vermogen "sneller" en "eerder" inkomt en dus de 0-100 tijd versnelt

Een MS digitaal tuning systeem is een klein computertje die communiceert met de ECU (computer van de auto) en past zo de software aan.
De software in het systeem zal specifiek voor jou auto geschreven worden,
maatwerk OBD parameter-software voor jou auto!
Het systeem is makkelijk te monteren en demonteren, hij is niet traceerbaar in de ECU van de auto en niet te zien door werkplaatscomputer bij de dealer of garage en werkt volledig "stand alone" en probleemloos mede door het NoFail protocol)"

NU voor een zeer scherpe prijs:
De systemen zijn nieuw en alleen maar gemonteerd geweest voor shows en dergelijke.
Origineel exclusief MS obd chiptuning systeem LM Edition (nr's 5, 6, 7, 8, 9 en 10) versie V-15.
Normaal 425,- Prijs nu 119,- euro met OBD software om maat in digitaal systeem!
Met garantie certificaat.

De tuner (in Duitsland) zal de tuning programmeren voor jou auto, je geeft het kenteken door en de tuner zet de goede software in de digitale tuningmodule en doet de goede montagehandleiding erbij. (de kosten voor het omprogrammeren van de tuning door de tuner zijn bij de prijs inbegrepen).
dus nieuwe parameter-software specifiek voor jou auto en complete montagehandleiding specifiek voor jou auto. :roll:
Robinson cruise away...

Roediman
Moderator
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10-03-2014 18:15

Bericht door Roediman » 15-03-2015 13:58

Als het werkt werkt het Pieter, maar we zijn ook een technische club, dus wel van belang om te weten waarom het werkt en hoe? Kun jij voor mij eens kijken wat die rode draad is waarop het aangesloten zit.
Robinson cruise away...

Roediman
Moderator
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10-03-2014 18:15

Bericht door Roediman » 15-03-2015 14:05

Overigens als 4 draden uit gekomen waren had ik wellicht niet eens getwijfeld.
Robinson cruise away...

Gouda's Glorie
Berichten: 510
Lid geworden op: 10-03-2014 22:16

Bericht door Gouda's Glorie » 15-03-2015 14:10

Ook ik heb/had zo mijn twijfels, maar gezien de lovende woorden van degene die er een hebben ingebouwd, toch maar een kastje voor de 1.6 besteld.

Hoeveel zijn er nu totaal ingebouwd?

Als iedereen nou eens een korte beschrijving publiceert van zijn/haar ervaringen over de werking (zin of onzin) van het kastje. Zeker voor degene die nog een kastje gaan inbouwen of twijfelen of ze dit nog willen doen, is dit bruikbare info.

Denk dan aan verschil in trekkracht, acceleratie en brandstofverbruik.

Roediman
Moderator
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10-03-2014 18:15

Bericht door Roediman » 15-03-2015 14:10

het schema van een TPS
De vraag is dus op welke lijn zit ons kastje? bovenste (5volt ref)
is voldoende om het kastje te voeden alleen de middelste word dan niets mee gedaan. Zit ie op de middelste hoe voedt je dan het kastje??



Afbeelding

Onderstaande grafiek geeft de output op de middelste lijn, daar zou het kastje wat mee moeten doen verwacht je...

Afbeelding

Of ben ik nu zo dom??

het enige wat ik kan bedenken dat het kastje op de bovenste lijn zit en het voltage altijd verlaagd (met een weerstand) of verhoogd ... in dat geval zit er niks Intelligents in het kastje :shock:

stel dat je er een weerstand tussen zet (van 5 cent) zodat de stroom nooit meer dan 4 volt bedraagt, dan denkt de cu dat je nooit het gas helemaal intrapt en zal minder bezine geven ja dan ga je waarschijnlijk wel wat minder gebruiken ja..
Robinson cruise away...

Black Devil
Berichten: 910
Lid geworden op: 11-03-2014 16:05

Bericht door Black Devil » 15-03-2015 14:41

Nico heeft hem ook laten ombouwen misschien is het een optie om te kijken hoe hij bij Nico is aangesloten ook met drie of meer draden Bij Nico doet hij ook zn werk dus misschien is dit een optie om erachter te komen hoe of at

Michel

Plaats reactie