velgen en wieldoppen.

Plaats hier kort wat je met of aan je PTCruiser hebt gedaan. Uitgebreidere omschrijving van met of aan zet dat in het daarvoor bestemde topic.
jack
Berichten: 664
Lid geworden op: 28-08-2016 15:36

Bericht door jack » 08-04-2018 22:21

ik heb de white walls nog eens even van dicht bij bekeken.
nu de primer er een tijdje op zit is het net of die er ingebrand is.
gaat niet meer los en dus zeer tevreden over resultaat.heren en dames zijn er nu leden die het ook aandurven.Ik kan mij voorstellen dat je white walls mooi vind en je nog goede banden op je pt hebt , deze en dus niet zomaar er af gooit voor originele white walls,
a) het kost je extra geld
b) pt liefhebbers zijn echte hobbyisten dus ook nog leuk om te doen, kun je gelijk de binnen zijde eens een beurt geven
C) potje primer kost je maar 20 euro dus wat let je.
ik hoor graag eens wie het nu aandurft.
groeten jack
een dag niet gecruisd,is een dag niet geleefd

jack
Berichten: 664
Lid geworden op: 28-08-2016 15:36

Bericht door jack » 21-04-2018 22:22

ben wel nieuwsgierig of er al leden zijn die er nu over denken om nav mijn zeer
positieve ervaring met de witte primer die na weken nog steeds muurvast zit
om dit nu ook te doen.
een dag niet gecruisd,is een dag niet geleefd

jack
Berichten: 664
Lid geworden op: 28-08-2016 15:36

vervolg standtijd white walls primer.

Bericht door jack » 04-09-2018 10:29

sinds 5april 2018 de primer op de banden zitten.
na verloop van tijd (nu 5 maanden) zit het er nog steeds goed op.
wat er wel komt is beschadigingen van stoepranden en reiniging van de remstoffen op de wielflanken.Al met al toch een goed en vast resultaat.
afgelopen zondag wielen er af gehaald en opnieuw geverfd.
het ziet er nu weer flitsend uit.
Dus een echte aanrader voor de gene die dit ook wil doen.
hierbij nog een paar tips bij opzetten primer.
hou 3cm vrij vanaf de velg rand(hier zit enorm veel beweging in en meeste craquele.) ga dan een breedte opzetten naar eigen inzicht (ik heb 5cm breedte gedaan) vooraf band op te verven vlakken wat opruwen met fijn schuurpapier
goed ontvetten en daarna primer iets verdunnen zodat die lekker vloeit.
kwast gebruiken breedte 3cm en wat lange haren.Zodoende krijg je een mooi
glad resultaat zonder strepen.zet de verf op eerst goed op de randen tot plakband en dan midden vlak vullen. Ga niet te veel terug over geverfde vlakken daar anders de primer weer oplost en slecht resultaat qua uiterlijk geeft.
Hij dekt gelijk in 1 keer maar mocht je hem nog een tweede keer willen opzetten wacht dan 1 dag en schuur hem met heel fijn schuurpapier iets op.
dan dunne tweede laag opzetten.
leg de band vlak neer bij schilderen.Het droogt zeer snel en dan gelijk afplakband verwijderen.
daar te breed plakband niet rond is te trekken heb ik dunne /smalle isolatie tape gebruikt.
ook kun je afplaktape tbv glas gebruiken en met stanley mes op de rol een breedte van 5mm insnijden.
Bij het afrollen bij afplakken kun je nu prachtig een ronding maken.
kijk vooraf op de band of er al ergens een randje opzit dan kun je die makkelijk volgen bij afplakken.
of wiel op de auto opkrikken en draaien met een pen op vast punt opgesteld.

bij het opfrissen na verloop van tijd even een staalborstel door de velgrand halen daar hier een hoop vuil en verf zich vasthecht.
nou voor degene die het ook wil doen succes.

groeten van een tevreden lid
een dag niet gecruisd,is een dag niet geleefd

jack
Berichten: 664
Lid geworden op: 28-08-2016 15:36

foto,s niet meer terug te halen

Bericht door jack » 04-09-2018 19:35

gert-jan de ooit geplaatste foto,s kan ik niet meer openen hij kan het IP adres niet vinden. Jammer van alle werk. Misschien kan pieter er nog wat van maken????
een dag niet gecruisd,is een dag niet geleefd

Plaats reactie