Remmery redje gereviseerd

Plaats hier kort wat je met of aan je PTCruiser hebt gedaan. Uitgebreidere omschrijving van met of aan zet dat in het daarvoor bestemde topic.
Plaats reactie
Case
Berichten: 1353
Lid geworden op: 10-03-2014 19:07

Remmery redje gereviseerd

Bericht door Case » 15-02-2015 22:30

van de week de nieuwe remschijven op metal red gezet en had een probleem met de achter schijven en blokken
niet orgineel natuurlijk en de blokken liepen stijf tegen de schijf waardoor deze heet werd
vandaag de cilinders van de rem klauwen achter schoon gemaakt en gangbaar gemaakt
dit is nu goed maar op 1 of andere manier bleef het niet echt vrij lopen
de schijf werd na een proefritje blauw van de hitte en was niet met een vinger aan te raken
wel alles gang baar maar toch strak aanlopen mmmmmmm
ik heb een wat langere rit gemaakt en nu loopt alles vrij gelukkig
ben bang dat de imitatie blokken iets dikker waren en daardoor de schijf constant raakte
wel blauwe schijven nu maar het loopt weer vrij gelukkig pfffffff
en dat in die kou vandaag was geen pretje hier in alkmaar met een lekker verkoelend briesje :wink: :wink: :wink:
Afbeelding
METAL RED inferno cruiser

Aurelle

Bericht door Aurelle » 15-02-2015 22:47

Goed bezig geweest kees nu hopen dat ze niet meer zo heet worden.

Gast

Bericht door Gast » 16-02-2015 05:50

Balen broer.
Ik hoop dat ze dor de warmte niet krom zijn getrokken.

Black Devil
Berichten: 910
Lid geworden op: 11-03-2014 16:05

Bericht door Black Devil » 16-02-2015 12:21

Top Kees weer een klus geklaard hoop dat hij niet meer aanloop

Michel ><>

Case
Berichten: 1353
Lid geworden op: 10-03-2014 19:07

Bericht door Case » 16-02-2015 19:18

Pieter6503 schreef:Goed bezig Kees. Maar of idd de blokken zijn te dik of je klauwen zijn aan een volledige revisie toe. Houd het goed in de gaten dat je geen vastloper krijgt. Ben je verder van huis.
klopt pieter ik hou het in de gaten
de cilinders heb ik er tot een cm uit laten komen en goed gereinigd en voorzichtig een aantal slagen rond gedraaid met een tang met een doek er tussen en alles liep soepel
ik denk dat de blokken die in het cilindertje net even anders zij nkwa dikte en pasvorm in het cilindertje
de drie pootje s klemmen namelijk wel goed maar ik krijg ze er niet volledig in
het blok zit 1mm van het cilindertje af
heb het ook geprobeerd met een oud blok erop zetten en dan aanklemmen met lijmtang maar mocht niet baten
ze zitten wel goed stevig dus zal het dat wel zijn
wat ik al aangaf loopt het nu al beter vrij na een aantal ritjes en vooruit rijdend remmn en achteruit rijdend remmen
maar hou het zeker in de gaten dat is zeker pieter :wink:
Afbeelding
METAL RED inferno cruiser

Case
Berichten: 1353
Lid geworden op: 10-03-2014 19:07

Bericht door Case » 16-02-2015 21:36

net nog even met red de ring van alkmaar gepakt want het zat me toch niet lekker dat aanlopen
ook na een kwartier tot een half uur nog niet echt vrij het gevoel als je hem laat uitrollen lijkt hij wel te remmen
aankomend weekend toch maar weer de achterremmen open halen en de remklauwen uit elkaar halen
misschien ook wel een oem setje blokken halen want dit lijkt wel een ijzer smedery nu als je bij de achterkant komt ruik je heet metaal
voor dat het allemaal stuk gaat maar weer open halen dus helaas
Afbeelding
METAL RED inferno cruiser

Case
Berichten: 1353
Lid geworden op: 10-03-2014 19:07

Bericht door Case » 17-02-2015 16:50

Pieter6503 schreef:Als de klemmen er niet helemaal in gaan verklaard het aanlopen. Zou ze idd vervangen door de juiste voor het vast loopt.
ik heb de oude (die ook nog remvoering erop hebben) terug geplaatst en geen probleem meer nu
ga orginele bestellen en dan moet het goed komen
de oude klikte er echt in met een klik dus imitatie troep is de oorzaak :evil: :evil: :evil:
Afbeelding
METAL RED inferno cruiser

Plaats reactie