Aanmelden PITP15 8-9 Augustus 2015

Meetings georganiseerd door andere PT Cruiserclubs
Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast » 08-02-2015 22:54

Natuurlijk zijn wij ook van de partij.

Ik ga nog wel even de mogelijkheden onderzoeken van de ferry van hoek van holland ipv calais of duinkerken. Je vaart wel langer maar je ontloopt wel het drukke verkeer en files bij Londen. Ik zal van de week eens kijken wat het qua prijs en km's doet voor het kostenplaatje.

Aan iedereen die twijfelt: ga gewoon een keer! Het is echt een supermeeting met hele leuke mensen en qua tuning en pimpen zie je de gekste dingen.

Gast

Bericht door Gast » 11-02-2015 21:06

Nou ik heb gekeken voor de ferry Hoek van Holland-Harwich en de prijzen variëren enorm, je kunt een dagboot nemen of een echte nachtboot. Die laatste is duurder, met hut en ontbijt is op zijn beurt duurder dan als je een stoelplek neemt.

Voor Calais-Dover betaal je zo'n 100 euro voor een retour (1 auto geen aanhanger)

De goedkoopste ferry naar Harwich van HvH kost € 196,- voor een retour (met vertrek donderdag, op vrijdag kost het € 223). De meerprijs van een caravan t/m 4 meter is ongeveer 60 euro. Voor een klein aanhangertje zal het wel minder zijn.

Op zich vind ik de optie van € 196,- euro nog wel interessant, voor ons is HvH echt om de hoek en op het dek van een boot kan ik me in het zonnetje prima vermaken, radlertje en zonnebril mee en genieten maar. 6 uur niksen ipv 6 uur rijden haha

Dit is dan het schema:

Heen:
Hoek van Holland

Vertrek: do 06 aug - 14:15

Schip: Stena Hollandica

Harwich

Aankomst: do 06 aug - 19:45


Terug:
Harwich

Vertrek: ma 10 aug - 09:00

Schip: Stena Britannica

Hoek van Holland

Aankomst: ma 10 aug - 17:15

€ 196,00

Ik ga zo nog even kijken wat het scheelt qua kilometers en reistijd in Engeland

Gast

Bericht door Gast » 11-02-2015 21:30

Ook de kilometers en reistijden even bekeken.

Vanuit Harwich is het nog 2 uur en 10 minuten rijden naar Billings, het is 127 mijlen. Ik heb de routekaart bekeken en je komt niet echt langs grote steden, Cambridge is de grootste. Ik verwacht dat je redelijk door kunt rijden.

Ter vergelijking, van Dover is het 157 mijl naar Billings en daar zou 2,5 uur reistijd voor staan, maar dat hebben we de afgelopen jaren nooit gehaald, er is gewoon veel file op de rondwegen van Londen.

Het stukje naar Calais heb ik hier nog niet bij berekend, want dat is voor iedereen natuurlijk verschillend afhankelijk van waar je woont in Nederland.

Voor mij vanuit de 3B is het verschil in mijlen 378 via Calais en 278 via Hvh, scheelt 100 mijl, dus 160 km.

De routeplanner van Google die in de reistijden dus ook ferries meeneemt zegt dat het van mijn huis in 7,11 uur via harwich kan en in 6,12 uur vanuit Calais.

Wat vinden jullie hiervan?

Gast

Bericht door Gast » 12-02-2015 13:47

Hmm ik zal het vanavond eens met Sam overleggen, maar wij zijn nooit zo fan van 's nachts rijden.

Plaats reactie