Koplamp uit en in bouwen

Deuren, spatborden, bumpers etc.
Plaats reactie
Roediman
Moderator
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10-03-2014 18:15

Koplamp uit en in bouwen

Bericht door Roediman » 14-03-2014 18:31

benodigd gereedschap :

Dop 7 & 8 ( binnenscherm )
Platte schroevedraaier (dopjes binnenscherm)
NijpTang (voor als dopjes niet echt willen)
Dop 10 (moeren lamp)

sterke duimen + krachttermen..

Vandaag de koplampen verwijderd van de demontage auto.
Dat viel me niet echt mee.
Wiel eraf binnenscherm eruit (zou in principe aan de achterkant vast kunnen blijven zitten) stekkers los en dan vier moeren los draaien (sleutel 10)
Dan is de truuk de lamp naar voren te halen , klein stukje en dan de lamp 45 graden naar achteren kantelen. Met zijn tweeen is dus erg handig want de lamp blijft nogal gauw steken op de onderbumper. Als je de bumper net onder de lamp met je duimen krachtig naar binnen drukt komt de lamp er redelijk makkelijk uit.
We hebben de lamp 5 x in en uit gebouwd en toen hadden we het truukje door..Maar nog steeds gaat het niet van harte! Werplaats handboek geeft als tip de bumper op de hoeken van het spatbord te scheiden door 2 boutjes (sleutel 8 ) los te maken. In dit geval waren die boutjes dus met geen mogelijkheid los te krijgen. Dus als je die boutjes nog los krijgt, direct vervangen en insmeren met kopervet.. ik denk dat ik nu de slijptol er in moet zetten, en dat zal niet meevallen want lekker erbij komen is niet het geval..denk dat het dremelen word.

overigens is mijn nieuwe werkplaats handboek direct daarna door de hond vernietigd.. potverdrie..was net een week oud!
Robinson cruise away...

Case
Berichten: 1353
Lid geworden op: 10-03-2014 19:07

Bericht door Case » 14-03-2014 20:35

ruud ook dit heb je weer uitgedocktert grote klasse man
en als je een handboek wil lenen heb ik er nog 1 liggen hier
Afbeelding
METAL RED inferno cruiser

Plaats reactie