Airbag lampje gaat regelmatig aan.

Alles over 12 volt op je PTCruiser
Plaats reactie
Roediman
Moderator
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10-03-2014 18:15

Airbag lampje gaat regelmatig aan.

Bericht door Roediman » 28-07-2014 17:29

Heb een tijd lang zonder enig probleem gereden, maar er is weer wat :-)
Sinds vandaag gaat tijdens het rijden plots het airbag lampje aan . Dus eerst een doong geluidje dan lampje aan. ??? Lampje gaat na een tijdje weer uit maar dan herhaalt het ritueel zich. los contact ? zo ja waar? Iemand dit vaker meegemaakt?
Robinson cruise away...

Gouda's Glorie
Berichten: 510
Lid geworden op: 10-03-2014 22:16

Bericht door Gouda's Glorie » 28-07-2014 17:47

Ja hier idem probleem Ruud. Bij mij ziet het probleem waarschijnlijk onder of in mijn stoel-airbag. Als ik het stekkertje los maak, dan gaat het soms weken goed. Begint hij dan weer te piepen, stekertje erin en dan gaat dit ook weer een tijd zonder piepen.

Nog een tip die misschien kan helpen. Als je start, laat dan het lampje van de airbag eerst uitgaan. Dan weet je zeker dat de airbag operationeel is. Heb het idee dat als je meteen wegrijd, dat hij juist dan in het begin steeds piept.

Gast

Bericht door Gast » 28-07-2014 20:39

Ik heb dit sinds ik mn passagiersstoel heb omgeruild voor een Engelse bestuurderstoel met leuning.

Ligt ook aan het stekkertje waarschijnlijk. Zou die ff opnieuw vastmaken.

Roediman
Moderator
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10-03-2014 18:15

Bericht door Roediman » 29-07-2014 08:42

Heb vanmorgen voor ik weg reed eens aan de stekkers onder de stoelen gemorreld, geen last meer van gehad. Ik ga de stoelen er even uit halen (kan ik meteen ff goed schoonmaken) en de stekkers ff inspuiten.
Robinson cruise away...

Gast

Bericht door Gast » 29-07-2014 20:13

Toppie, weer een probleem opgelost!

JoostKnoester
Berichten: 1
Lid geworden op: 09-03-2017 12:06

Bericht door JoostKnoester » 11-03-2017 09:47

Pieter6503 schreef:@Ruud bekijk de aansluitingen en kabel onder beide stoelen eens goed. Daar ligt meestal de oorzaak. Kabel breuk of in ieder geval een beginnende breuk.

@Joy bij jou is het waarschijnlijk ook hetzelfde probleem maar kan ook de volgorde van de kabelaansluiting zijn omdat je eigenlijk 'de verkeerde' stoel hebt.
Enige tijd geleden is mijn instrumentenpaneel vervangen.
Sedertdien brandt mijn airbag lampje continue.
Kan dit veroorzaakt worden door losse stekker onder mijn stoel?
Zo ja.... waar vind ik die precies en hoe kan ik er bij komen?

Plaats reactie