Hyperflex schuren en rubbers verwijderen
-
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 10-03-2014 22:16
Hyperflex schuren en rubbers verwijderen
Beste leden,
Tot een tijdje geleden stond op een ander pt cruiser forum een fotoreportage mbt het verwijderen en vervangen van rubbers voor Hyperflex.
Ik ben nu bezig met schuren en slijpen van de draagarmen en andere onderdelen die ik laatst heb opgehaald bij Dirk. Omdat deze toch wel aan de roestige kant zijn, wil ik ze eerst roestvrij maken en dan een likje Hamerite er op.
Hetgeen ik niet precies weet, is hoe en welke rubbers er precies uit moeten.
Heb branden geprobeerd, maar het vuur dooft steeds na een minuutje ofzo.
Heeft iemand die fotoreportage nog ergens?
Tot een tijdje geleden stond op een ander pt cruiser forum een fotoreportage mbt het verwijderen en vervangen van rubbers voor Hyperflex.
Ik ben nu bezig met schuren en slijpen van de draagarmen en andere onderdelen die ik laatst heb opgehaald bij Dirk. Omdat deze toch wel aan de roestige kant zijn, wil ik ze eerst roestvrij maken en dan een likje Hamerite er op.
Hetgeen ik niet precies weet, is hoe en welke rubbers er precies uit moeten.
Heb branden geprobeerd, maar het vuur dooft steeds na een minuutje ofzo.
Heeft iemand die fotoreportage nog ergens?
-
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 10-03-2014 22:16
-
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 10-03-2014 22:16
-
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 10-03-2014 22:16
-
- Berichten: 510
- Lid geworden op: 10-03-2014 22:16
-
- Berichten: 66
- Lid geworden op: 21-05-2015 21:09
Ik heb rondom in het rubber 4 a 5 gaten geboord van 5mm. Daarna met een stukdraadeind m10 en een stukje pijp met een grotere ring de bus er uit getrokken. Monteren gaat aan de
Triangels bij de voorzijde redelijk in de bankschroef.
Aan de achterzijde bij de stabilisator stang zitten aan beide zijdes bar links. Het monteren van de rubbers gaat moeilijk. Rubbers vervormen snel bij het inpersen. Ik heb ze overlangs(lengte richting)door gesneden met stanleymes. Daarna er ingepriegeld blijft tot op heden goed zitten. Hyperflex is stugger.
Triangels bij de voorzijde redelijk in de bankschroef.
Aan de achterzijde bij de stabilisator stang zitten aan beide zijdes bar links. Het monteren van de rubbers gaat moeilijk. Rubbers vervormen snel bij het inpersen. Ik heb ze overlangs(lengte richting)door gesneden met stanleymes. Daarna er ingepriegeld blijft tot op heden goed zitten. Hyperflex is stugger.
PT Cruiser Touring 2.0l Patriot Blue