trillen bij aandrijving, niet bij gas los.

Remmen, stabilisatorstang etc.
Plaats reactie
funkadelly
Berichten: 5
Lid geworden op: 31-12-2018 19:22

trillen bij aandrijving, niet bij gas los.

Bericht door funkadelly » 01-01-2019 18:18

bij mijn cruiser 2.0 automaat zit een narigheid sinds aanschaf. zo rond de 35km/u begint de auto te trillen en rond de 50 wordt het een stuk minder maar blijft trillen, alleen bij aandrijving, gas geven dus, maar bij gas los of handhaven van snelheid is het weg of vrijwel weg. versnellingsbak gespoeld maar geen verschil. bij aanschaf werd me verteld dat ze net de aandrijfassen hebben vervangen voor jong gebruikte. kan het zijn dat ze de verkeerde assen hebben gemonteerd en dat ie daardoor trilt? bij een bocht naar rechts wordt het trillen met gasgeven ook erger. heeft iemand ervaring met dit fenomeen?
met alle plezier zet ik er juiste, nieuwe assen onder.

vast bedankt voor het meedenken.

BlackJack
Berichten: 1308
Lid geworden op: 11-03-2014 09:07

Bericht door BlackJack » 02-01-2019 08:57

De grijze muis heeft dit ook , weet niet of het wat met de automaatbak te maken heeft ? Omdat ik zelf schakelbak rij merk ik het maar tis meer wennen dan hinderlijk vind ik
het leven is wat je gebeurt , terwijl je andere plannen maakt

PT.2.4
Berichten: 84
Lid geworden op: 31-10-2018 13:00

Bericht door PT.2.4 » 08-01-2019 16:09

Mmmmm altijd vervelend zo-net na (/bij) aanschaf.

natuurlijk hebben ze niet voor niets ondanks die assen vervangen. weet niet of je nog contact hebt met die mensen/bedrijf?...

de auto is natuurlijk geruime tijd geproduceerd (en nog al wat verschillende motor/bak keuzes)
en (je) weet niet of de onderdelen (de jong gebruikte aandrijfassen) op VIN nummer zijn gezocht/geselecteerd/gecontroleerd (en of het van een schade auto komt/goed is gedemonteerd en juist in gemonteerd)

Maar even wat basis:

geen rare slijtage aan banden? Velgen gebalanceerd en auto uitgelijnd? andere (bij) geluiden?

Plaats reactie