Oliedruk probleem 1.6 motorblok

Alles wat met de motor te maken heeft
Gouda's Glorie
Berichten: 510
Lid geworden op: 10-03-2014 22:16

Bericht door Gouda's Glorie » 06-03-2015 14:08

Gouda's Glorie schreef:Thanks Rene, ik zal morgen Motorhuis ff bellen. Die zit hier om de hoek.
Nieuwe sensor staat in bestelling (€ 13,-). Helaas nergens op voorraad. heb dealers in R'dam/Den haag , Utrecht en motorhuis gebeld, maar allen moesten bestellen
Als het goed is, dan woensdag in huis.

Gouda's Glorie
Berichten: 510
Lid geworden op: 10-03-2014 22:16

Bericht door Gouda's Glorie » 10-03-2015 12:31

Net de oliedruksensor vervangen. Helaas heeft het niet mogen baten. Koste totaal € 37,50 maar was dus onnodig.

Tijdens rijden geen meldingen, maar bij stationair gaat hij piepen en gaat olielampje branden. Er word blijkbaar niet genoeg druk opgebouwd bij stationair.

De Turk van de garage denkt aan 2 mogelijke oorzaken:

1. filter zit verstopt
2. oliepomp is kapot

Eea gaat ongeveer 3 uurtjes duren en dan de eventuele onderdelen nog.

Iemand suggesties? ook voor eventuele onderdelen.

Het Motorhuis zit naast de Turk, maar zal daar moeten bestellen, duurt een paar dagen en vragen waarschijnlijk de hoofdprijs.

Gouda's Glorie
Berichten: 510
Lid geworden op: 10-03-2014 22:16

Bericht door Gouda's Glorie » 10-03-2015 13:30

Thanks Pieter,

Je hoort wel van de klap...

Motorhuis zit om de hoek en meteen daarnaast de Turkse garage. (Zal ze meteen confronteren met de verwachte tijdsduur van 2 uur ipv 3 of meer.)

Van de week aantal Chyslerdealers gebeld, maar die hadden ook de sensor niet liggen. Moest dus ook bestellen en kosten waren hetzelfde.

Mocht ik onderdelen nodig hebben, dan bel ik ze sowieso. In Utrecht zit ook een dealer en is vanaf mijn werk (ook in Utrecht) 10 minuten rijden.

Nu maar hopen dat het alleen een kwestie is van filtertje schoonmaken. Klinkt aannemelijk, dit ivm olieverversen de 28e.

Word vervolgd............ :roll:

Gouda's Glorie
Berichten: 510
Lid geworden op: 10-03-2014 22:16

Bericht door Gouda's Glorie » 11-03-2015 00:57

Cruisy schreef:Jullie zullen wel denken komt hij weer met zijn oliefilter , ik vind het raar dat na de olie en filter wissel je olie druk opeens lager is , ik geloof niet in vuil in het carter of de oliepomp , zou wel erg toevallig zijn.
Ik heb diverse klachten op PT fora's gelezen over oliedruk problemen na installeren van een verkeerd type oliefilter , heeft met een klep te maken in het oliefilter , hierdoor kan de flow door je oliefilter te laag worden met als gevolg lagere oliedruk ook omdat er in een van de posts stond dat het filter er nagenoeg hetzelfde uitzag [ dus niet hetzelfde ]
Ik zoek het toch in het oliefilter , zoek in elk geval uit of degeen die er nu opzit er ook op mag voordat je je carterpan er vanonder sleutelt.

Mvgr. Adrie.
Bedankt voor je reactie, maar ik ben bijna zeker dat de filter de juiste is. Ik heb deze op kenteken bij een automaterialen winkel gekocht en is ook een merk. Het is een Bosch. Ik heb nog staan discussiëren in de winkel dat zij 2 keer zo duur zijn als degene die ik op internet vond.

Om zeker te zijn moet de filter er sowieso uit en daarmee ook de olie die ik net heb ververst.
Volgens de bon is het een Bosch P9179 en als ik op internet kijk, dan kom ik deze tegen http://www.mister-auto.nl/fl/oliefilter ... 59_g7.html laatste 4 cijfers komen dus overeen........

Ik zal morgen nog even de eventuele opties met de garage bespreken.

Gouda's Glorie
Berichten: 510
Lid geworden op: 10-03-2014 22:16

Bericht door Gouda's Glorie » 11-03-2015 17:34

Lange verhaal, maar zal proberen het kort te houden.

Vanmorgen de cruiser bij de garage gebracht. Na tijdje contact opgenomen en zij vertelde me dat er allemaal plasticdeeltjes in carter lagen. Deze zijn afkomstig van distributieketting geleider.

Ik ben er naar toe gereden en heb het inderdaad gezien. De ketting, geleider en spanner moeten nu vervangen worden en uiteindelijk na 3 dealers te hebben gesproken, de onderdelen in order gezet bij Motorhuis. Deze zijn € 200,- voordeliger dan Chrysler dealer Utrecht en € 100,- voordeliger dan Giva R'dam.

Plaats reactie