Project Lazarus (Black Jack)

Alles wat met de motor te maken heeft
Roediman
Moderator
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10-03-2014 18:15

Bericht door Roediman » 12-04-2014 18:46

Vergelijkend meten , das de sleutel.. Meten is weten.. beetje mazzel erbij en je hebt een succes formule :-)
Robinson cruise away...

Gast

Bericht door Gast » 12-04-2014 18:47

helemaal goed. gefeliciteerd. :wink:

BlackJack
Berichten: 1308
Lid geworden op: 11-03-2014 09:07

Bericht door BlackJack » 12-04-2014 19:32

Its alive :D :D Wat een geweldig gevoel was dat vanmorgen toen we na bijna 9 maanden de Blackjack weer tot leven hebben kunnen wekken.
we zijn helemaal voor aan begonnen dus stekkers los, checken , doormeten enz. en zo steeds weer iets uit gesloten wat het kon zijn en zo uiteindelijk toch telkens weer bij de Pcm uitgekomen.
De pcm die ik had bleek dus ook kapot , zou de dealer toch hebben moeten vinden lijkt me....maarja hij doet het weer
Dankzij de hulp en kennis van Pieter, Danny,Kees, Ruud, Gertjan en mijzelf plus de onderdelen van Ruud kunnen we binnenkort weer cruisen :smt041 :smt041
Iedereen heel erg bedankt voor weer een gezellige en zeer succesvolle dag
het leven is wat je gebeurt , terwijl je andere plannen maakt

Roediman
Moderator
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10-03-2014 18:15

Bericht door Roediman » 13-04-2014 09:43

Heb na een nachtje nadenken een andere conclusie dan gisteren.
Ik denk dat de PCM van Corne nl niet kapot is maar dat de PCM + Strartonderbreker een combi moet zijn. Een van de twee fout is niet lopen.
Dat lazarus gistern nog wel liep maar dan even heel kort zonder de juiste startonderbreker kan gewoon komen omdat we daarvoor al hadden gestart met de goede combinatie en later de startonderbreker weer verwijderd hadden. IK vermoed dus dat Lazarus ook loopt met de oude pcm en startonderbreker, maardat de dealer de pcm met de startonderbreker eerst moet syncen. Maar of Corne zin in dat experiment heeft betwijfel ik :-)
Robinson cruise away...

Case
Berichten: 1353
Lid geworden op: 10-03-2014 19:07

Bericht door Case » 13-04-2014 11:04

dat betekend dus ruud dat de start onderbreker altijd bij de pcm moet blijven of opnieuw laten afstemmen op elkaar
maar ik blijf het vreemd vinden dat de code van de pcm niet overeen komt en toch goed draait
ik vermoed dat de pcm uit de donor auto die ook op gas reed toch herkent wordt op 1 of andere manier door de gasaansluiting
maar hoe dan ook hij rijd weer en dat is het mooiste wat er in 9 maanden kon gebeuren :)
Afbeelding
METAL RED inferno cruiser

Roediman
Moderator
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10-03-2014 18:15

Bericht door Roediman » 13-04-2014 11:09

dat betekend dus ruud dat de start onderbreker altijd bij de pcm moet blijven of opnieuw laten afstemmen op elkaar
Yep!
ik vermoed dat de pcm uit de donor auto die ook op gas reed toch herkent wordt op 1 of andere manier door de gasaansluiting
Dat betwijfel ik, ik denk dat ik het gewoon aan aan de gasboer ga vragen..die zal het weten dunkt me. Want als dat zo is zou de gasboer voor elk auto merk de pcm moeten kunnen programmeren. De software die daarvoor nodig is is niet vrij verkrijgbaar en voor ieder merk diep in de buidel te gaan tasten??? de gasboer is wel goed maar niet gek vermoed ik :-)
Robinson cruise away...

Case
Berichten: 1353
Lid geworden op: 10-03-2014 19:07

Bericht door Case » 13-04-2014 11:15

zit ook net te denken dat de blackjack het deed hebben we de accu er weer afgehaald om alles te monteren dus automatisch de pcm gereset
waardoor de foutcode verwijderd werd
misschien heeft dit er ook mee te maken dat hij uitviel na starten
Afbeelding
METAL RED inferno cruiser

BlackJack
Berichten: 1308
Lid geworden op: 11-03-2014 09:07

Bericht door BlackJack » 13-04-2014 11:42

Volgens de dealer hebben ze de sleutels bij de pcm en transponder ingelezen ... dus het zou dan idd moeten werken maar dat was dus niet zo...we hebben dit geprobeert toch ?
het leven is wat je gebeurt , terwijl je andere plannen maakt

Plaats reactie