Olielekkage

Alles wat met de motor te maken heeft
Plaats reactie
Gast

Olielekkage

Bericht door Gast » 24-08-2014 20:57

Vandaag een nieuwe poging gedaan om de olielekkage op te sporen. Kwam weer bij de nokkenas-positiesensor uit. Die was weer goed nat aan de onderkant. Hierna de sensor maar losgehaald en goed schoon gemaakt, tevens het blok. Rubber ring verwijderd en de groef ingesmeerd met vloeibare pakking en ring teruggeplaatst. Daarna weer vloeibare pakking opgedaan en de sensor weer teruggeplaatst.paar uurtjes gewacht en een proefrit gemaakt. Tot nu toe droog bij de sensor. Nu nog afwachten of dit het enigste plekje was.

Katja
Berichten: 766
Lid geworden op: 10-03-2014 18:26

Bericht door Katja » 26-08-2014 20:50

en anders kun je altijd nog de wegenwacht bellen (lees even in het praatcafe)
When you go home,
Tell them of us
And say.
For your tomorrow
We gave our today

Gast

Bericht door Gast » 28-08-2014 21:31

Ja katja, de ANWB bellen. Gelukkig heb ik de laatste jaren geen gebruik hoeven te maken van hun diensten. Ben er zelf ook een beetje te eigenwijs daarvoor,los problemen liever zelf op en natuurlijk met het gezellige clubje hier. Samen weten wij toch meer.

Gast

Bericht door Gast » 01-09-2014 19:24

Hoi Gertjan.Bij de nokkenas-positiesensor is alles droog maar bij de versnellingsbak hangt nog wel elke keer een druppel. Ik dacht in eerste instantie aan de krukaskeerring achter het vliegwiel maar dat kan ik ondertussen uitsluiten. De reden dat ik dat denk is omdat de druppel op het smalle stuk hangt,zeg maar tussen de bak en de drukgroep. Dus ben er nog wel lekker mee bezig

Plaats reactie