Olie verversen:

Alles wat met de motor te maken heeft
Plaats reactie
Gouda's Glorie
Berichten: 510
Lid geworden op: 10-03-2014 22:16

Re: Olie verversen:

Bericht door Gouda's Glorie » 16-10-2016 11:09

Cruisy schreef:Wie houdt zich aan de olie verversings intervallen zoals aangegeven in het instructieboekje en de manuals dus om de 6000 kilometer ?
Ik gebruik in mijn Cruiser een volsynthetische 5W30 motorolie van een gerenomeerd merk [ Agip ].
Als je de olie aftapt ziet deze er nog best schoon uit ook op de peilstok moet je goed kijken om het niveau te kunnen zien zo helder is de olie.
Ik ververs de olie zo rond de 10000 km.
Wat zijn jullie ervaringen in deze en om hoeveel 1000 km. verversen jullie ?
Over olie zijn de meest uiteenlopende bevindingen. De een zegt, om de zoveel km, de ander zegt, nooit verversen. Olie vervangen is alleen goed voor de omzet van Shell ed.
Als je dan toch gaat vervangen, dan zou ik een dikkere variant men, bijvoorbeeld de 10w40. Over het algemeen word een wat dikkere olie gebruikt na een hogere kmstand.

Vergeet ook je filter niet te vervangen.

Jaartje of 2 geleden de olie van mijn diesel vervangen. Echt vies. Leek wel zwarte verf wat er uitkwam. Toen meteen geflushed met goedkope Lidl olie. Had ik nog staan. Zelfs deze was vies na een kwartier stationair draaien.

Ik denk dat als je de olie in de gaten houd op kleur, dat je langer kan rijden dan 10.000 km. Maar dat ben ik.

jack
Berichten: 664
Lid geworden op: 28-08-2016 15:36

Bericht door jack » 07-12-2016 21:51

wij hebben de cruiser gekocht bij 140.000 km
was toen nog geen lid en direckt bij mijn vaste garage de olie en filter en wat kleine rubbers en ophangingen laten vervangen .
heeft nu 163.000km gereden.
Ik controleer regelmatig mijn oliepeil en vul regelmatig wat bij.ik gebruik een volsynthetische olie 5w30 kroon olie .Ik heb ook altijd 1 liter achter in de pt liggen .ook mijn olie is nog kristal helder.
Denk bij 170 of 175000km olie te verversen.
een dag niet gecruisd,is een dag niet geleefd

Plaats reactie