Probleem: niet op gas overschakelen

Alles wat met de motor te maken heeft
Plaats reactie
Reintje

Probleem: niet op gas overschakelen

Bericht door Reintje » 18-07-2016 20:23

Afgelopen woensdag wou mijn pt niet meer op gas rijden. Na alles een beetje nagekeken te hebben een paar sensoren vervangen die ik nog had liggen. Geen enkel resultaat dus lekker duur op benzine rijden en dat met mijn kilometers niet echt fijn voor de portemonnee. Contact gezocht met een gasinbouwer en die zei resoluut: gezien de ouderdom van de gasinstallatie is het beter om alles te vervangen. Hij had twee opties voor mij. Een gebruikte of een nieuwe. In beide gevallen bleef mijn eigen tank zitten. Na dit aangehoord te hebben toch aardig gefrustreerd weer naar huis gereden. Heb toen besloten om de draadboom eens helemaal na te lopen. Er bleken twee draden niet helemaal lekker te zitten en dat herstelt. Verder gepuzzeld en de pt gestart. Prompt reageerde de afsluiter van de tank en later de afsluiter op de verdamper en schakelde over naar gas. Meteen proefrit gemaakt en een paar keer overgeschakeld naar beide soorten. Elke keer deed hij wat hij moest doen . Probleem dus opgelost en de portemonnee nog gevuld. Ondertussen vanaf zaterdag alweer bijnazevenhonderd kilometer gereden voor 35 euro. Dat past mij dus beter

BlackJack
Berichten: 1308
Lid geworden op: 11-03-2014 09:07

Bericht door BlackJack » 18-07-2016 22:02

Prima gedaan Rene , zoals je het van een sleutelaar verwacht zelf eerst een oplossing zoeken , geld uitgeven kan altijd nog ( zeker met een PT)
het leven is wat je gebeurt , terwijl je andere plannen maakt

Roediman
Moderator
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10-03-2014 18:15

Bericht door Roediman » 19-07-2016 19:27

Handige rakker!
Robinson cruise away...

Plaats reactie