Wisselende startproblemen p0522

Technisch probleem en kom je er niet uit dan kan je het hier vragen
Plaats reactie
Gast

Wisselende startproblemen p0522

Bericht door Gast » 16-01-2016 09:14

Ik heb een pt cruiser 2.4 bezine/lpg3 (per dec 2015) en geeft de foutcode P0522 aan (oliedruksendsor). Mijn auto start zo een week zonder problemen en dan weer niet. Na 5 x kort gestart te hebben zonder dat de motor aanslaat en en 1 min te wachten kan hij zo weer starten. Motor loopt rustig en olieniveau is op orde. Oliedruksensor is vervangen en aansluitkabels zijn nagelopen en ingespoten met contactspray. Bij koud en vochtig weer krijg ik de storing bij een koude motor. Fout code is even 2 weken uit beeld geweest en kwam binnen een week weer terug. Garage is ook bezig om het op te lossen ( 4 x een aantal dagen bij betreffende gestaan zonder dat de storing zich voor doet. Wie kan mij wat op weg helpen. Ondanks deze storing vind ik het een leuke auto waar ik graag een aantal jaren in wil gaan rijden.

Gast

Bericht door Gast » 16-01-2016 18:37

Bougies en kabels zijn een week terug vervangen inclusief olie en filters. Warme motor starte altijd. Bobine heb ik nog niet vervangen.

cruiser03
Berichten: 66
Lid geworden op: 21-05-2015 21:09

Bericht door cruiser03 » 21-01-2016 11:07

Oliedrukstoringscode kan een gevolg zijn van het niet starten. Bij lang doorstarten bouw je misschien net niet genoeg oliedruk op met je startmotor.

Ik zie dat je op lpg rijd. Het starten gebeurt dan eerst op benzine en daarna wordt er over geschakeld op lpg als de motor zijn warmte aan de lpg verdamper kan over dragen. De lpg zit vloeibaar in je tank en kan alleen gasvormig je motor in.
Misschien moet je het zoeken in de benzine toevoer.
Dit kan verklaren waarom je met warme motor geen problemen hebt.
Succes!
PT Cruiser Touring 2.0l Patriot Blue

Gast

Bericht door Gast » 21-01-2016 16:24

Bedankt voor de info!
De auto staat nu 4 dagen bij de garage en er zijn geen foutmelding gegeven of startproblemen. Het is wel lastig zoeken als de storing zich wisselend laat zien. De laatste keer toen ik de storing had, was er wel benzine aangeleverd. Hij was licht verzopen. ps distributiesnaar is 25000 km iterug vervangen incl spanrollen.

Gast

Bericht door Gast » 06-02-2016 21:07

Ik heb net contact gehad met een monteur.
Hij geeft aan dat de accu 600 A en 60 AH moet hebben. Bij mij zit er een accu van 470A en 52AH. Zou het mogelijk kunnen zijn dat hij hierdoor in storing valt? De bovenste nokkenassensor is ook vervangen afgelopen week.

Gast

Bericht door Gast » 10-02-2016 21:35

Ik heb nog geen zwaardere accu gemonteerd, omdat de monteur mij adviseerde het gaspendaal niet in te trappen tijdens het starten. Hij geeft aan dat het de computer kan ontregelen. Ik heb het nog nooit eerder gehoord.

Plaats reactie