Remmen

Technisch probleem en kom je er niet uit dan kan je het hier vragen
Plaats reactie
Gast

Remmen

Bericht door Gast » 28-06-2015 10:38

Ik heb het idee dat mijn remklauwen wat blijven hangen, stop ik bv bij een verkeerslicht merk ik dat de remmenblokken nog tegen de schijven zitten want "het laatste metertje" rolt de Pt niet meer. Is dit eenvoudig te verhelpen door reinigen en bepaalde delen te smeren?

Aurelle

Bericht door Aurelle » 28-06-2015 11:08

Zeker proberen om de bewegende delen schoon te maken en te smeren anders slijten je remblokken wel heel hard en worden je remschijven erg heet.
Remklauwen los halen, remblokken controleren, remzuiger checken of hij niet lek is, plunjers schoonmaken en checken of er geen gebreken zijn.
Alles in elkaar zetten en bewegende delen insmeren met kopervet.
ook remblok die tegen de zuiger aan komt en waar ze steunen op de steuntjes.
Behalve gedeelte smeren wat remschrijf raakt, maar dat lijkt me duidelijk

Gast

Bericht door Gast » 28-06-2015 12:31

Wat een club hรฉ, bedankt gozers. Zullen we ook meepakken op de sleuteldag Pieter?๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘

Gast

Bericht door Gast » 28-06-2015 21:24

Aurelle schreef:Zeker proberen om de bewegende delen schoon te maken en te smeren anders slijten je remblokken wel heel hard en worden je remschijven erg heet.
Remklauwen los halen, remblokken controleren, remzuiger checken of hij niet lek is, plunjers schoonmaken en checken of er geen gebreken zijn.
Alles in elkaar zetten en bewegende delen insmeren met kopervet.
ook remblok die tegen de zuiger aan komt en waar ze steunen op de steuntjes.
Behalve gedeelte smeren wat remschrijf raakt, maar dat lijkt me duidelijk
prima uitgelegd Aurelle.
je wordt al een echte prof.

Gast

Bericht door Gast » 28-06-2015 23:02

Pieter6503 schreef:
nicodeheer schreef:Wat een club hรฉ, bedankt gozers. Zullen we ook meepakken op de sleuteldag Pieter?๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘
Jazeker. Maar misschien eerder ?! Remmen niet te lang mee rondrijden. Kan ook een keer in de avond (hint).
Doen we Pieter, bij mijn schoonvader op het land in krimpen a/d Lek staat een mega schuur en alle gereedschap is daar op een garagekrik na. Ik bel je wel.

Plaats reactie