Katalysator

Technisch probleem en kom je er niet uit dan kan je het hier vragen
Plaats reactie
Gast

Katalysator

Bericht door Gast » 17-10-2014 19:55

Beste leden

Mijn auto heb een katalysator en daarop zit een sensor

Nu wil ik van af het spruitstuk tot aan achter een uitlaat vervangen

Door een roestvrij stalen pijp.

Maar mag de katalysator er tussen uit, en zo ja wat doe ik met de sensor,

Weet iemand dit, alle info is welkom

Groet Arjan

Gast

Bericht door Gast » 17-10-2014 20:20

De katalysator kun je er niet tussenuit laten i.v.m de co uitstoot. Heb namelijk nog een peugeot 306cabrio en daar heb ik ook de katalysator tussen weg gehaald en moet elk jaar er een uurtje tussen gezet worden voor de apk omdat de uitstoot te hoog is. De lambasonde kun je niet weglaten omdat die je uitlaatgassen meet en daar de benzine/luchttoevoer meeregelt. Een alternatief zal een sportkatalysator kunnen worden en dan zit die op het randje voor de apk,maar wel goedkeur. de lambasonde kun je dan ook nog niet weghalen.

Gast

Bericht door Gast » 17-10-2014 22:28

Oké, ik snap het, dus als ik het goed begrijp kan ik wel een sport kat nemen en moet die sensor overgezet worden op de kat.

En hoe zit deze vast is dat met een rubbere ring in een gat aan de zijkant van de kat.?

Gast

Bericht door Gast » 17-10-2014 22:56

O, moet dat dan een speciale zijn, sportkat is sportkat, toch......

Gast

Bericht door Gast » 17-10-2014 23:29

Je kunt een voorpijp van rvs maken naar orgineel model,dus met een aansluiting voor de lambasonde. Een sportkatalysator is in feite een halve gewone katalysator. Een betere doorstroming wat dus weer vermogen betekent en in combinatie van een sportdemper helemaal fijn. Belangrijk is dat hij gewoon door de apk komt zonder te sleutelen.

Katja
Berichten: 766
Lid geworden op: 10-03-2014 18:26

Bericht door Katja » 18-10-2014 15:04

vind alles goed zolang jullie mij er maar niet tussen steken.


Groetjes Kat.. :lol: :shock:
When you go home,
Tell them of us
And say.
For your tomorrow
We gave our today

Gast

Bericht door Gast » 18-10-2014 17:27

Ja sport kat...ja :D

Plaats reactie