Startproblemen

Technisch probleem en kom je er niet uit dan kan je het hier vragen
NickB
Berichten: 7
Lid geworden op: 03-08-2018 10:30

Startproblemen

Bericht door NickB » 14-12-2018 16:29

Goedemiddag leden,

Net even weg geweest met de cruiser. Geen problemen o.i.d. gehad. Even de winkel in geweest. Hierna start de auto niet meer. Alleen een snel tikkend geluid. Wel stroom voor verlichting, radio e.d. geprobeerd de auto over te starten met startkabels maar ook dit heeft niet geholpen. Iemand een idee ?

NickB
Berichten: 7
Lid geworden op: 03-08-2018 10:30

Bericht door NickB » 16-12-2018 13:53

Gekozen voor de makkelijkste oplossing. De accu vervangen met een andere. Hierna was het weer starten en rijden zonder problemen. Morgen een nieuwe kopen zodat ik weet dat die weer goed is.

Black bull
Berichten: 88
Lid geworden op: 02-07-2017 19:03

Bericht door Black bull » 16-12-2018 18:49

lijkt me raar , als hij met startkabels niet start , even accu doormeten voor je er een nieuwe in doet , een startmotor weigert niet iedere keer , grote kans dat je accu wel goed is en over een tijdje je startmotor weer weigert

jack
Berichten: 664
Lid geworden op: 28-08-2016 15:36

Bericht door jack » 16-12-2018 19:08

hallo nick, ik heb nog eens naar je probleem gekeken.
Wat ik in eerste instantie raar vind dat je met startkabels de pt niet lopende kon krijgen. De startmotor relais hoorde je tikken en wil zeggen dat op dat moment ook de hoofdstroom naar de startmotor gaat .
met de start kabels moet hij dan ook starten.
in jou geval dus niet en ik ben bang dat niet alleen je accu slecht is maar ook je startmotor een euvel heeft.
dit kan zijn vervuiling op de bendix zodat met starten deze niet geheel in komt of de koolborstels versleten.Mocht dit weer gebeuren tik dan eens even met een hamertje op je startmotor, wellicht start hij dan, of zoals tony zei, even in de tweede versnelling en iets naar voren drukken
accu dynamo laadstroom checken bij garage, want anders kom je met een nieuwe accu ook niet ver.Hoop voor jou dat het inderdaad opgelost is.
kijk ook nog eens naar kabel aansluiting op je startmotor en ook de massa kabel op je startmotor en ook op frame.
hopende op een goede afloop,groeten jack
een dag niet gecruisd,is een dag niet geleefd

Niels
Berichten: 276
Lid geworden op: 03-05-2016 09:02

Bericht door Niels » 17-12-2018 08:11

onlangs had ik een soort gelijk euvel en dat bleek de startmotor te zijn.

PT.2.4
Berichten: 84
Lid geworden op: 31-10-2018 13:00

Bericht door PT.2.4 » 17-12-2018 08:42

Nou... het verhaal komt redelijk bij mijn verhaal....

Tijdens het werken aan de auto auto op contact laten staan gedurende lange tijd.... accu net te weinig kracht om te starten. Andere auto er bij... (nieuwe) startkabels... nog niets...

wat denk je... kabelbreuk in een van de 2 startkabels... (w.s. geen goede hechting van de draad in de klem)

Mijn ouwe start kabels gepakt en, hup lopen :D :D

jack
Berichten: 664
Lid geworden op: 28-08-2016 15:36

Bericht door jack » 19-12-2018 20:41

PT2,4 nou klopt het verhaal .
maar toch fijn dat we even mee konden denken.
mooier is het dat het is opgelost.
een dag niet gecruisd,is een dag niet geleefd

Plaats reactie