onderhoud en reparaties

Technisch probleem en kom je er niet uit dan kan je het hier vragen
Plaats reactie
svvasco
Berichten: 2
Lid geworden op: 11-11-2017 16:45

onderhoud en reparaties

Bericht door svvasco » 11-11-2017 17:00

we hebben al een aantal jaren een pt cruiser cabrio op lpg. Geweldige beleving en volop genieten, maar onze reguliere garage krijgt een aantal kleine zaken niet opgelost. Voordat ze groter worden wil ik graag eens een cruiser expert er naar laten kijken en liefst oplossen. we wonen in heusden (nbr). iemand een tip/suggestie waar we hem kunnen brengen, liefst een beetje in de buurt?

probleempjes:
motor sputtert af en toe
mistverlichting blijft branden, als we de richting aanwijzer naar links aanzetten schakelt hij wel uit
airco werkt niet meer
stoelverwarming bestuurder zitvlak defect

alvast dank!

jack
Berichten: 664
Lid geworden op: 28-08-2016 15:36

Bericht door jack » 14-11-2017 21:34

Mijn naam is jack de groot en hebben nu nu al ruim 2 en half jaar een wit/crem
kleurige cabrio.PT uit 2005
ooit heel wat jaren geleden ook een zwarte PT cabrio gehad.
aan de laatste cabrio al veel gesleuteld
Mijn laatste storing was de bediening van de achterklep
oorzaak was een defecte stroomkabel, die doordat deze geheel in vele bochten
loopt bij sluiten achterklep .Heb deze kabel vervangen en werkt nu weer perfect.
ook de bediening vanuit handschoen bakje is weer toppie.
mocht je dit probleem kennen ,we hebben hier de juiste kabel voor binnen de club.Voor de rest van de storingen heb je al de oplossingen gezien
Ook ik wil nog een aparte schakelaar aanbrengen voor mijn mistlampen.
groeten jack.
een dag niet gecruisd,is een dag niet geleefd

svvasco
Berichten: 2
Lid geworden op: 11-11-2017 16:45

Bericht door svvasco » 14-11-2017 21:43

Pieter6503 schreef:Sputteren af en toe kan van alles zijn. Zijn alle vacuumslangen nagekeken ? PCVvalve vervangen ? TPS sensor gemeten op afwijkingen ? Throttle schoongemaakt ? Etc.
Mistlampen gaat om de MFS (multiefunctionele schakelaar). Bekend probleem. Of dure nieuwe of mistlampen aparte schakelaar.
Airco. Is die gevuld ? Op druk ? Zo ja en geen lek dan is de pomp defect. Of een tweedehands of een dure nieuwe.
Stoelverwarming. Zekering nagekeken ? Aansluiting stekker onder de stoel ? Daar wil nog weleens een kabelbreuk zitten ?


Zit hier iets tussen wat de garage gecheckt heeft ?
txs voor de antwoorden; ik ga eea even checken bij onze huidige garage. Het is een kleine garage die tegen zijn pensioen aan zit en er niet veel passie meer voor heeft dus ik vermoed dat hij er niet heel erg diep naar heeft gekeken. We zijn zelf niet erg handig maar de schakelaar had ik al met een sloop exemplaar gewisseld. En inderdaad zonder resultaat.
Weet je toevallig ook een garage die ervaring met een cruiser heeft? Ik breng hem liever ergens die er ervaring mee heeft dan weer iemand die zijn best doet maar eigenlijk het wiel opnieuw moet uitvinden.
Groet Norbert

Reintje

Bericht door Reintje » 15-11-2017 19:16

Een goeie garage weet ik niet zo gauw norbert. Ik vertrouw persoonlijk geen ene garage. Ze doen maar wat en als het niet goed word gedaan sta je er weer. Het enige wat wat wel goed gaat daar is de rekening opmaken. Binnen de club doen we het altijd gezellig met elkaar van klein onderhoud tot distributiewissel. Ook complete motorwissel of een lekke koppakking vervangen. Probeer eerst eens via het team of er een sleuteldag is. Je kunt dan vrijblijvend langskomen en kunnen wij eens kijken.

Plaats reactie