Motorsteun stellen

Technisch probleem en kom je er niet uit dan kan je het hier vragen
Plaats reactie
jack
Berichten: 664
Lid geworden op: 28-08-2016 15:36

Bericht door jack » 28-05-2017 22:10

Beste Albert.
inderdaad is de voorste/onderste motor steun er af geweest.
Ik heb heel mijn service en repair book na gespit of ik iets van afstelling/ijken van onderste lower torque strut kan vinden maar niets van dit alles . Dus terug plaatsen zoals wij hebben gedaan is goed..
Wat ik wel opmerkte en daar hebben we het ook samen over gehad dat de linkse bout aan buiten zijde een langere draadeind had aan de buitenzijde.
Ik vroeg jou nog of hier niets aan gezeten heeft en dat bleek niet zo te zijn.
Hier hoort dus nog een beugel op die ze de pencil strut noemen.
deze zit op de langere draadeind van de onderste motorsteun en loopt naar boven op het frame.(DEZE ONTBREEKT BIJ JOU)
weet niet wat deze voor effect heeft.
voor degene die onderhoud boek heeft zie hoofdstuk 10 blz15 (10-15)
onderste motor steun was in goede staat
wel moet je de stabilisatorstang rubbers op de draagarmen bevestiging nog vervangen.
Dus aan de onderste motorsteun zal het niet liggen.
dus verder zoeken naar de oorzaak

groeten jack
een dag niet gecruisd,is een dag niet geleefd

jack
Berichten: 664
Lid geworden op: 28-08-2016 15:36

Bericht door jack » 29-05-2017 12:10

wij hebben met het terug plaatsen van de onderste motor steun de linkse (langste)bout er eerst in terug geplaatst.
daarna moest de rechterbout erin.
wij hebben toen de brug iets laten zakken waardoor motor als het ware iets achterover kantelde(maar minimaal) en de rechter bout precies voor het gat kwam te zitten . Dus weet niet wat je dan nog kan stellen maar zullen dat zien bij volgende sleuteldag.?? Misschien de andere motorsteunen checken??
groeten jack.
een dag niet gecruisd,is een dag niet geleefd

jack
Berichten: 664
Lid geworden op: 28-08-2016 15:36

Bericht door jack » 29-05-2017 18:43

okee Pieter, met jou als opper sleutelaar,als je er even naar kijkt( (..)(..)(..) (..)(..)(..) komt het weer helemaal in orde en is Albert weer helemaal blij.
moet ie maar even niet te snel optrekken. :lol:
een dag niet gecruisd,is een dag niet geleefd

PT.2.4
Berichten: 84
Lid geworden op: 31-10-2018 13:00

Bericht door PT.2.4 » 14-11-2018 08:55

jack schreef:okee Pieter, met jou als opper sleutelaar,als je er even naar kijkt( (..)(..)(..) (..)(..)(..) komt het weer helemaal in orde en is Albert weer helemaal blij.
moet ie maar even niet te snel optrekken. :lol:
inmiddels op gelost? meerdere rubbers vervangen? of heeft het veranderen van de hoek het gewenste resultaat gegeven?

@pieter6503: wat is de juiste hoek

Plaats reactie