Het verbaast mij ook dat ze de euro95 er uit doen bij jullie en bij ons zal het ook niet lang meer duren denk ik. Overigens viel het mij op toen ik vorige week tankte in duitsland daar in de gewone super ook 5% ethanol zit. Er zijn overigens nog geen pt rijders die de proef genomen hebben op e10 bekent bij ons. Na wat ik gelezen heb op internet kan elke auto er in principe normaal op kunnen rijden maar dat in de loop van de tijd de rubbers zeg maar opgevreten word door de ethanol en er lekkage onstaat met alle vervelende gevolgen vandienl.
Die zouden dus aangepast moeten worden. Hoe de motor er zelf op reageert weet ik niet. Maar misschien dat iemand anders andere informatie heeft en het hier wilt delen die is van harte welkom. Ikzelf kan geen proef nemen omdat ik op lpg rijd en heel weinig op benzine. Alleen starten en twee kilometer verder schakelt hij al over op gas.
Benzine E10
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 11-03-2014 16:05
Mannen en is nooit gezegt dat onze pt's niet op e10 kunnen rijden. Ze rijden er uiteraard wel op maar wat het op langere termijn doet is nog niet bekent. Allereerst zijn metalen onderdelen van de motor meer vatbaar voor corrosie (roest). Het voornaamste probleem is echter dat bepaalde afdichtingen, pakkingen en keerringen van plastic of rubber stuk kunnen gaan door de bio-ethanol. Dan ontstaan er in de motor lekkages en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar in Nederland hoeven wij er ons Nog niet druk om te maken want wij hebben nog gewoon onze eigen euro95. Waarom dan op de duurdere e10 gaan rijden. In duitsland is e10 overigens de goedkoopste brandstof dus als er leden zijn die dicht bij de grens wonen daar e10 tanken en het blijft allemaal goed rijden zonder lekkages gewoon doen. Ik zal ook als ik volgende keer benzine tank in duitsland er e10 in doen en hier de ervaringen neerzetten. Als de andere leden dat ook doen die op e10 rijden kunnen we kijken of de chrysler er echt voor geschikt is
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 28-08-2016 15:36