White walls voor en nadelen/gevaren?

Technisch probleem en kom je er niet uit dan kan je het hier vragen
jack
Berichten: 664
Lid geworden op: 28-08-2016 15:36

White walls voor en nadelen/gevaren?

Bericht door jack » 11-10-2016 19:46

Ik heb een paar vragen over whitewalls van atlas 15"
Ik heb hier en daar wat gelezen over toepassingen van wihtewalls
de reacties zijn nogal extreem.
Ik hoor geluiden van mensen die nauwelijks 500 km hebben gereden en zware invreting hebben van de randen van de white walls in de banden ,
zodat een levensgevaarlijke situatie was ontstaan. iemand dit al meegemaakt?
Anderen verliezen met hoge snelheden (130km)de white walls.
Dan zijn er mensen die een stoepbandje raken en de white wall beschadigen en die dus verliezen met veel gevaar voor omstanders en auto wat betrefd beschadiging en letsel.
weer anderen zoals clubleden rijden er 2 km mee en en verliezen er al 1.
blijft de vraag verkeerd gemonteerd? , slechte kwaliteit whitewalls?verkeerde banden?
Weer een ander clublid rijd er minstens een jaar mee zonder problemen! Wie kan mij eens zijn persoonlijke verhaal/ervaring vertellen .
Ik heb ze gisteren gemonteerd en ze zitten maximaal tussen velg en band en kan mij niet voorstellen dat als ze goed gecentreerd zitten dat ze eraf lopen.ook zitten er nog centreerranden op de walls dus nog meer grip.Ik hoor graag van een ieder die hier ervaring mee heeft.
een dag niet gecruisd,is een dag niet geleefd

Gouda's Glorie
Berichten: 510
Lid geworden op: 10-03-2014 22:16

Bericht door Gouda's Glorie » 11-10-2016 23:42

Ben het met Snafu eens. Is leuk voor een auto die je een paar weken per jaar gebruikt en voor lagere snelheden.
Als je toch de gok wilt nemen om er mee te blijven rijden, je zou de ringen kunnen verlijmen met rubberlijm. Ze zullen dan minder snel los laten en er komt minder rommel tussen. Alleen zijn je banden nadien niet zo mooi meer door de lijm.

Er bestaat ook zoiets als white wall verf. Als ik me niet vergis, heeft Katja daar destijds mee geëxperimenteerd.

Mijn mening, verwijder ze. Zet ze op MP en neem je eventuele verlies. Is nu nog maar een paar tientjes. Je voorkomt erger.

jack
Berichten: 664
Lid geworden op: 28-08-2016 15:36

White walls voor en nadelen/gevaren?

Bericht door jack » 12-10-2016 10:27

heren ,alvast bedankt voor de reacties (komen er nog meer ???)en ga er mee aan de slag.
Ik denk dat ik er eerst mee ga rijden, dan kan ik rustig eens even kijken wat
en hoe de randen zich houden. Met de winter in zicht gaat er dan de complete winterset op en kijk ik eens wat de white walls op de zomer banden uitvreten.
Ben ook niet zo,n harde rijder en houd mijn materialen in goede staat.
Mocht het zo zijn dat er invreting zichtbaar is kan ik ze altijd nog verwijderen. Hou er dan altijd nog een mooie set banden en velgdoppen aan over
:wink:
een dag niet gecruisd,is een dag niet geleefd

jack
Berichten: 664
Lid geworden op: 28-08-2016 15:36

White walls voor en nadelen/gevaren?

Bericht door jack » 12-10-2016 18:21

nou heren de lol is van korte duur.
ze hebben er ongeveer 80km op gezeten en niet harder dan 80km via provinciale wegen en 1 white wall er al half uitgelopen en ingescheurd, de andere drie zitten nog op hun plaats.
ga de goden niet verzoeken en alles verwijderd.
groot was mijn verbazing dat er al invreting op de band te zien was al na 80 km.dus hoe meer km hoe meer invreting waar clubleden al voor waarschuwden.
Ok de uitvoering met rvs ring en aangezette witte ring ga ik dus niet meer uitproberen verder de wieldoppen iets aandacht aangeven daar als ik even gereden heb de wieldoppen iets kan aandrukken.dus ben bang dat ik ze op langere tijd verlies.
Misschien met blanco polymax op 4 puntjes vast zetten(kan dan ook zo weer los)
een ding weet ik wel zeker het veiligste is banden met originele witte randen
groeten jack.
een dag niet gecruisd,is een dag niet geleefd

jack
Berichten: 664
Lid geworden op: 28-08-2016 15:36

White walls voor en nadelen/gevaren?

Bericht door jack » 12-10-2016 20:18

kan toch gebeuren gertjan .wel typisch dat op dezelfde 3 banden de ringen nog goed zitten (firestone)maar op de andere band(goodyear) juist die band de wall eraf loopt.
No hard feelings gertjan ,kan altijd gebeuren. Ga toch voor veiligheid. Hou er toch nog een mooie set aan over.groeten jack.
een dag niet gecruisd,is een dag niet geleefd

Gouda's Glorie
Berichten: 510
Lid geworden op: 10-03-2014 22:16

Bericht door Gouda's Glorie » 13-10-2016 00:12

Zoals ik je gisteren al vertelde......je zou het met verf kunnen proberen. Is wel veilig en voordelig. De witte bandenverf enkel aangeraden voor diagonaal banden.

https://amklassiek.nl/white-wall-verf/2013/09/30/

http://link.marktplaats.nl/a1041075567

https://www.youtube.com/watch?v=YwQMIyy9wAU

Katja
Berichten: 766
Lid geworden op: 10-03-2014 18:26

Bericht door Katja » 13-10-2016 20:26

ik heb ze ook op de Yank zitten en er totaal geen problemen mee... Het heeft wel wat voeten in aarde om ze er goed op te krijgen.. en daar bedoel ik mee.. als je de band terug rustig op pompt dat de ringen vlak blijven zitten..
When you go home,
Tell them of us
And say.
For your tomorrow
We gave our today

Plaats reactie